Om u de best mogelijke winkelervaring te geven, maken wij gebruik van cookies. Door onze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Privacy Policy

BEL ONS NU
+49 40 822 4567 90

0Item(s)
0 Items View Cart

You have no items in your shopping cart.

Product was successfully added to your shopping cart.

Koffie Merken (lekkerste koffiebonen)

Espresso coffee brands

Onze Italian koffie merken en Duitse koffiemerken

Alle branders in alfabetische volgorde. Wij ontvangen maandelijks vers gebrande koffie, sommige branders leveren zelfs wekelijks. Espresso en koffiebonen gekocht bij Espresso International zijn altijd vers. Wacht niet langer: profiteer vandaag nog van een geweldige deal voor verse Italiaanse espressokoffie voor uw espressomachine! Lees meer over lekkerste koffiebonen van de Koffie Merken »

De verschillende koffiemerken en hun bijzonderheden

Beethoven and his coffee“Ik heb mijn leven gemeten in koffielepeltjes”. Wie weet hoeveel Thomas Stearns Eliot, beroemd dichter en auteur van enkele teksten die aanleiding hebben gegeven tot prachtige toneelstukken.

Wie deze woorden van hem leest, denkt aan de Nobelprijs voor Literatuur van 1948, zittend aan een tafeltje, genietend van een heerlijk drankje uit een warm kopje in een bar in het troosteloze Londen. En nog fascinerender is het om aan dat kopje van hem te denken als niet-betalende toeschouwer van de geboorte van tijdloze meesterwerken als Murder in the Cathedral or The Wasteland.

n de loop van de wereldgeschiedenis zijn er vele bewonderaars geweest van misschien wel de meest verbreide en bekendste drank op het wereldtoneel.

In 1732 componeerde de grote componist Johann Sebastian Bach zelfs een weinig bekende Coffee Cantata, terwijl zijn collega en rivaal Beethoven Beethoven eiste dat zijn koffie met precies 60 bonen. werd bereid. Maar de meest overtuigde en fervente fan was de schrijver Honoré de Balzac, , die in staat was tot 50 kopjes per dag te nuttigen, en extender van het Trait of Modern Excitement, geplaatst in het aanhangsel van een editie van de Fysiologie van de Smaak van de Gastronoom Brillat-Savarin. «Koffie bereikt de maag en zet alles in beweging - zei de auteur van het monumentale De Menselijke Komedie - ideeën rukken op als bataljons van een groot leger op het slagveld. Herinneringen komen met een snelheid van lading als de bisschoppen van de inzet, de lichte cavalerie van vergelijkingen komt onstuimig naar voren met een prachtige galop.».

De bekendste koffiemerken

LavazzaWijdverspreid in Europa in de 15e eeuw, heeft het zich gevarieerd in vele smaken, specialiteiten, leende zich voor honderden recepten dankzij het genie en de vaardige handen van sterrenkoks en begeleidt nu het ontbijt van alle Italianen, wijze en trotse bewonderaars van koffie, die het geliefde product tot hun eigen merk hebben weten te maken. Vandaag de dag zijn er honderden koffiebranders, elk met zijn eigen bijzonderheden en zijn eigen melanges of met het geheime ingrediënt dat hem het meest geliefd maakt. De Italiaanse koffiemerken lopen uiteen van Lavazza en Kimbo, tot IllyCaffè Borbone en Caffè Passalacqua. Beroemdheden en iconen van kwaliteit van de Belpaese in de wereld, hebben hun "heerschappij" kunnen opleggen dankzij efficiëntie, nauwgezet vakmanschap en zorg voor het product.

Caffè KimboZo ontstond wat veel branders met een literair aforisme de "Cultuur van koffie" noemen. Het volstaat een rondgang te maken op het web en op de belangrijkste onlinesites van koffiemerken, of ze nu beroemd zijn of niet, om overal het woord cultuur te vinden. En als Italië kan bogen op een duizendjarige geschiedenis op literair en artistiek vlak, de beste en langste in termen van temporele continuïteit ter wereld, dan is de culinaire niet minder belangrijk, vooral als die wordt opgevat in termen van cafeïne.

Een cultuur die eeuwenlang in handen was van producenten en hoge ambten, de enige ontvangers van kennis van geheime recepten die voor nieuwsgierige blikken en usurpators moesten worden behoed. Vandaag blijft deze kennis echter niet altijd het voorrecht van de producenten of van een beperkte kring van personen, de weinigen die uitverkoren zijn om met het product om te gaan. Gelukkig staat de koffiecultus niet op het niveau van de heiligheid van de Griekse of Egyptische tempels, waar alleen priesters toegang hadden tot de meest intieme plaatsen. In feite hebben steeds meer mensen toegang tot de verwerking van koffie en steeds meer werknemers zijn geïnteresseerd in de productie ervan, van de keuze van de bonen tot het branden en verpakken.

Lekkerste koffiebonen van de bekendste branders

illy

Studying coffee

Een voorbeeld hiervan is Illy, dat sinds jaren in Triëst - een stad gelegen in het uiterste noordoosten van Italië waar het bedrijf zijn hoofdkantoor heeft - een heuse (Università del Caffè) Universiteit van de Koffie is begonnen, met gespecialiseerde cursussen voor hoge opleidingen en productverspreiding, waaronder de Master in Economie en Wetenschap van de Koffie Ernesto Illy.

Van biologische tot agronomische aspecten, zonder de technologische aspecten te verwaarlozen van het proces dat begint bij de koffieplant en het eindproduct in het kopje brengt.

Lavazza

De professionele carrière van Lavazza, een koffiemerk dat al jaren ontwikkeling en vooruitstrevende technieken promoot, is gebaseerd op dezelfde gedachtegang. De Koffieschool met zijn "Training Center" is een referentiepunt voor professionals uit de sector die van de brander een telescoop naar morgen willen maken. Lessen, bijscholingen, opleidingen: kortom, de ideale oplossing voor wie ervoor gekozen heeft zijn passie voor koffie om te zetten in werk. Zo ontstaan niet alleen gespecialiseerde productiemedewerkers, maar ook consultants en managers, bedrijfsleiders en toonaangevende professionals op gastronomisch gebied. De "oenologen" van de koffie.

Minder bekende koffiemerken

Sant'Eustachio Il Caffè

Opleiding is niet alleen een voorrecht van de meest gerenommeerde koffiemerken ter wereld.

Dat blijkt ook uit het getuigenis van  Sant’Eustachio, de Romeinse ambachtelijke branderij, die gespecialiseerde cursussen in productkennis aanbiedt tegen een minimale prijs en toegankelijk voor iedereen. Onder het wakend oog van het Pantheon van Rome, de rustplaats van koningen en grote kunstenaars, is de Eustachio-koffie een must voor toeristen en inwoners van de hoofdstad die zich willen verfrissen of zelfs een eenvoudige pauze willen inlassen om de intense en romige smaak van Sant'Eustachio koffieop de lippen te proeven.

In onze fabriek maken we uitsluitend koffie met de klassieke Napolitaanse koffiemachine, het oude systeem dat door onze grootouders werd gebruikt”. Zoals gezegd, we kunnen ons ook richten op de geavanceerde tak van productie, maar traditie en passie blijven een hoeksteen van de ontwikkeling van de grote koffiemerken. Het bedrijf Passalacqua uit Campania is zich daar terdege van bewust, zoals te lezen valt in het bovenstaande fragment dat direct op hun officiële website staat en zelfs in hun motto: "Waar koffie een familieaangelegenheid is". Misschien is dit precies het karakter dat koffie dichter bij het leven van alledag brengt: zijn zeer gevoelige menselijke kant.

Quarta Caffè coffee brand

Men kan niet anders dan aan een kopje koffie denken zonder herinneringen op te roepen aan jeugd, persoonlijke banden of de geboorte van nieuwe liefdes. Koffie is een lid van de familie van ons allemaal, ook omdat als je er eenmaal aan gehecht bent, je het bijna nooit meer verlaat.

Elk merk heeft ervoor gekozen zijn passie en traditie in ere te houden, die in veel gevallen kan bogen op meer dan een eeuw van experimenten en verbeteringen, waarbij altijd wordt geprobeerd de blik op de toekomst gericht te houden. Eén oog naar het verleden en één naar de toekomst, want alleen door inspiratie te putten uit ervaringen uit het verleden kunnen we een uitstekend product voor morgen bouwen.

Van Illy's Trieste to Caffè Quarta's Lecce, het koffiemerk heeft zich uitgebreid over het hele land, van Noord tot Zuid.

Natuurlijk niet alleen in Italië  

Carroux Coffee brandKoffie is een werelderfgoed en in elke uithoek van de planeet is wel een merk koffie te vinden. De traditionele productie die wordt aangeboden door  Carroux en Speicherstadt, bedrijven die gevestigd zijn in Hamburg, Duitsland, herinnert eraan dat de menselijke hand essentieel is om een product te creëren dat echt van kwaliteit is.

Machines helpen, maar zijn machteloos waar hart en passie nodig zijn.

Brazilië, de Verenigde Staten, het Verre Oosten. En Frankrijk, Engeland, Spanje, Griekenland. Elk land biedt zijn eigen versie, zijn eigen heerlijke geur en mengeling van smaken.

Maar alles draait om de ware, unieke en onnavolgbare smaak van koffie. "Hoe zoet is de smaak van koffie! Zoeter dan duizend kussen, zoeter dan een moscato wijn," zei Bach. En als de grote componist van de Toccata en Fuga in D klein het zegt, dan kunnen we hem vertrouwen.

Top ↑